Første overnatning i Aslak

Annonyms billede
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 5 (1 stemme)

Var ude at sejle på Flensborg fjord d. 19 maj. Der var rumregatta. Dvs kap sejlads blandt gamle træskibe. Jeg var selv afsted pga. af min gast blev opholdt af en vagt telefon som var dum. Drengene var ovre hos nogle kammerater.. så jeg drog ud selv. For ud det skulle jeg. Ellers ville jeg blive utilregnelig. Min kære hustru bøvle noget med ryggen og skulle heller ikke med.

Så afsted det gik. Tog nedenstående billede af regattaens top mærke.

File 7319

Havde en fantastisk sejlads hvor jeg mildest talt blev overbevist om Aslak´s sejlegenskaber ligger ret højt. Sejlede fra alle både. Selv både jeg ikke burde. Måske var det den lette vind.

Da jeg vente om sejlede jeg forbi en jeg havde sejlet forbi èn gang som også var vent. "Hvad laver du.. puster du i sejlene råbte vedkommende" - Nej.. jeg kan ikke holde den tilbage. Der stor L27 i sejlet.. men faktum var, at jeg nu sejlede bidevind og det gik mildest talt over bølgen blå. Sluttede af med at gå omkring 6,5 kns. over grund før jeg var fremme ved broen. Det tog ca. 2 timer ud og 1 time tilbage.

Tror faktisk jeg udbrød i et glædes grin..  måske over i det euforiske.

Jeg kom hjem og fortalte ved aftensmadbordet at jeg ville sove i båden. Vupti.. to knægte var klar på denne ide. Så igang med at pakke dyner og tandbørster.

Kockpit telt sat op første gang. Jeg tror det tog 3-4 min. Så næste gang kan dette gøres på 1-2 min med en øl i den anden hånd.

File 7320

File 7321

Godmorgen!

File 7322

Det er OK med sokker på gulvet når man kun er knægte. Smile

Alt i alt en fantastisk dag, aften og nat. Båden fungere præcis som jeg havde håbet på.. og så lidt til. Så glæden ved købet er enormt.

Vh

Torben

Danmark
54° 55' 2.3376" N, 9° 36' 14.8104" E

Kommentarer

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.
Allan Lavridsens billede

Ah, det er bare FEDT Smile

HOs billede

Super - godt i glade for båden, håber vi ses derude.

Torben Jørgensens billede

Jep. Hvis du kommer omkring Als - så skriv lige på sejlnet. Jeg er på siden dagligt - ehmm.. rettelse flere gange dagligt. Smile

Hov, - der skulle iøvrigt ligge en "Euro 25" i Kolding havn. Han har skrevet et indlæg i "Gasten" 0212. Kender du den?

Hej Torben
Det ligger rigtig mange både i Kolding, fordelt på på havne, så den har jeg ikke lige bidt mærke i.
HO

Torben Jørgensens billede

Ok.. tag det som et kompliment. Du er nærmest et leksikon.. Smile

HOs billede

ahhh - det skulle stå to havne - og ejeren var vist blevet sur, hvis jeg havde bidt mærke i den Smile
Men jeg vil da lige holde øje.

bendsens billede

Første gang, vi - nogensinde - sov i vores Bente II var juli 2006 i Bøgeskoven Fiskerihavn på Nordstevns. Vi var ganske nye sejlere på det tidspunkt, på vej på vores første bådferie og måtte søge ind til Bøgeskoven, da søen blev lidt for hård rundt om Stevns.

Da vi stævnede ind i havnen, blev vi af et par af de lokale 'havnebrugere' vinket over på den bedste plads, lige ved siden af de overdækkede borde/bænke... og SÅ gik de ellers ombord i vores øller og Gammel Dansk...

Vi fik naturligvis også en ordentlig rumskøds i overetagen, og den taget i betragtning - og havde vi ligget hjemme i vores egen seng - havde vi sovet til kl. 11 næste dag. Men nu lå vi altså for første gang i båden, så naturligvis vågnede vi kl. 5, da solen begyndte at brage ind ad ruderne.

Men men men - bagskid og tømmermænd til trods, så er det nok den dejligste morgen, vi har oplevet på båden. Måske fordi det var den første. Men det hele værd...

Torben Jørgensens billede

Ja. Jeg tror også aftenen har lagt sig godt til rette et sted i baghovedet... og på drengene. Det var lige præcis den mulighed jeg manglede - som ikke var tilstede i behagelig mængde i min lille Drabant 22 og derfor er den solgt. En D22´er sejler nu også fantastisk.. meeen.. min Euro 25 gør det bedre.

/torben

Peter Henrik Tramms billede

hej torben
har været ovre at mønstre din båd.
men du var der ikke.
mvh peter

Torben Jørgensens billede

Ok. Hvilken bro/plads ligger du egentlig på.

/torben

Peter Henrik Tramms billede

på 812. kom endelig når jeg er der. hmmm har som regel en kølig Smile
mvh peter

Top!

Trine Søes billede

Det ser bare lækkert og hyggeligt ud Torben