HO logbog sommerferien 2013

HOs billede
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 5 (2 stemmer)

Fredag dden 5. juli.
Så fik vi taget hul på ferien, efter endnu en hård arbejdsdag gik det direkte ud til båden.
Med den seneste verjudsigt in mende, var det vist klogt at tanke diesel:-) men der var kø ved dieselkajen, (kan konstantere det tager 20 min. at tanke en stor diesel slugende motorbåd) godt man har lidt klude til hjælp til priser på næsten kr. 12,00 pr. litter.
Vi afgik Kolding ca. kl. 18.30 og ankom til Hejlminde bugt kl. 21.45 - dejlig tur på små 14 mil.
Det ser ud til ankeret holder fint, og det er kun en svag vind, så det kan kun blive en god nattesøvn, især med tanken på sparet havneafgift Smile
Planen er at nå Mommark i morgen
14 mil
havne afgift 0

Danmark
55° 21' 40.9716" N, 9° 36' 22.0608" E

Kommentarer

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.

Lørdag den 6. juli
Vi afgik fra Hejlsminde bugt kl. 04.45
Rigtig flot solopgang, vi fik hevet ankeret op, men uf for en gang slam der sad på anker og ankerkæde, det lugtede som om hele Hejlsminde tømmer toiletter i bugten Wink
Der var ikke rigtig noget vind, så det gik for motor sydpå, da vi kom til årøsund sund var det meget tæt tåge, så lige lidt ekstra udkik efter færgen, heldigvis er der ikke mange sejlere på den tid på morgenen, eller også så vi dem bare ikke i tågen Wink
Videre det gik nedad, og efterhånden klarede det op.
Vi havde mommark som mål, men jeg gad ikke høre på motoren mere, så vi gik ind i Fynshav omkring kl. 11.00
25 mil sol ingen vind
Jeg husker Fynshav som noget jeg ikke havde fidus til, men hold op det er blevet noget anderledes, helt fine forhold, kanon badestrand og de indfødte talte nogenlunde dansk Smile
Jeg vil meget anbefale denne lille pragtfulde havn, især havneafgiften KUN kr. 110,00 inklusive strøm - der kommer jeg gerne igen.
Søndag den 7. juli
Vi blev sgu en ekstra dag, vi syntes så godt om stedet og ønskede at støtte dem yderlig med kr. 110,00 i håbet om det går til de indfødte og de ikke solder det hele op.

Christian von Leck Østergaards billede

Nå du er på "spare-tur", jeg lagde til i Aarhus lystbådehavn (AMC) for at se på Tall ships. Da jeg så mengten af mennesker, og at de havde flyttet de store skibe over i den gamle oliehavn, og blev presenteret for en havne afgift, besluttede jeg mig for at ta på spare tur. Længe leve ankeret og DS bøjen.
I både som vores er det kun rart at slippe landforbindelsen, så længe forsyningerne holder.
Rigtig god sommer

Allan Lavridsens billede

Håber du ligger nogle af dine hemmeligheder her http://www.sejlnet.dk/ankerpladser
Appen er netop opdateret, så den nu også har ankerpladser Smile

HOs billede

Neej nej Christian - ikke spareferie, men hvorfor betale kr. 180,00 når man kan få det samme eller bedre for kr. 96,00 for eksempel. Samme sted komplet morgenbord for kr. 25, mit alles Smile

OG ikke at forglemme - kæmpe snitsel mit alles for 105,00 og en god flaske rødvin til kr. 80,00

Allan Stenders billede

Nemlig Allan, gad vide om der er nogen der har tid/lyst til at ligge alle DS-ankerbøjer i ankerpladsguiden: http://www.sejlsport.dk/media/411662/DS-turbøje_oversigt2013.pdf

Christian von Leck Østergaards billede

Jeg ville helt vildt gerne til Tyskland men min familie syntes det er for langt, så det bliver ikke i ferien, meen senere....
Og så for øvrigt undskyld for at ha overtaget din log med ligegyldigheder.

HOs billede

Ja Christian, vi har jo de fordele, der hvor man nu er.
På en tre ugers ferie er nu meget overkommelig at gå sydpå.
Jeg er da efterhånden lidt træt af de samme farvande som er gennempløjet igennem mere end 20 år.
Med hensyn til log, jo jeg regnede med at have denne som læsning næste år, men den er jo blevet lidt uoverskuelig nu Wink Men forstår godt hvis det kribler efter ar svare eller stille spørgsmål.

Men i det store hele kunne jeg nu godt tænke mig man kune "låse" en log Smile