Svendborg 2011

Hejlsminde havn

Jeg må lige komme med en rettelse, i jeres havne guide, står der den ikke har blå flag, jeg kan til jeres orientering sige at det har den, men om det gælder stranden eller havnen står hen i det uvisse, men der er hygge og masser af gril, bål pladser, og faciliter er ok, vi lige været der i år igen og der er bare så skønt. så den får altså 10 krabber af os. M.V.H. Christine.

Søsætning

Endelig kom vi i vandet, det har været en lang vinter, og mange i Bogense marina har været bagud med klargøring, men nu tynder det ud på pladserne på land, og mange kommer nu i vandet, vi håber så på en dejlig lang og god sejl sæson. God vind til alle. Hilsen Christine.

Ophalings tid

Nu er vi i September, snart skal båden op, men alligevel tøver vi, fordi der stadig kan komme sejle dage, for nogle år siden var vi nede i lillebælt og fiske under broerne, det var den 21 december, koldt men med thermotøj på gik det, vi hyggede os, havde min svoger og hans svigersøn med, og vi fanged da torsk og fladfisk, flot var vejret, men skiee koldt. Så vi satser igen i år at der kommer dage til lidt sejlads, omend så til æbelø og hjem igen, bare for turen.

Sejlede til hejlsminde, tirsdag den 24/7 2012.

Dejlig tur, flot vejr, turen fra bogense til hejlsminde, tog ca 5 timer, flot vejr. Vi anløb hejlsminde uden nogle problemer, nød at vejret bare var så dejligt i de dage vi lå der, vi tog lige en afstikker til assens sammen med nogle venner, der hyggede vi os men så kom regnen. Men dejlig var turen trods de sidste dages pisse vejr. Jeg kikkede efter Annabel på plads 24, men vi mødte aldrig besætningen, kan kun anbefale andre at besøge den havn, der er en charme, man ikke finder mange andre stæder. Venlig hilsen, Christine og Hans Peder, fra Bobban.

tur i dag

Jeg er ked af det, men ser ud til vi alligevel ikke kommer afsted i formiddag, manden er blevet sløj, men vi ser om nogle timer, håber da vi kommer afsted.

Motorstop under broen.

Det er 4 år siden, vi var på vores første tur fyn rundt, dengang lå der en 20 hestes Buck motor i hende.

Fiske/hygge tur 21/6 2012

Tog afsted til fænøsund ved middelfart kl 10, fra bogense marina, havde et par gode venner og deres to børn med, det var en lidt urolig tur ned til røjle klint, men da vi gik under den gamle lillebælts bro og videre ind i fænøsund, blev det bare fint vejr, høj klar blå himmel.