Bukh DV 20 vand i olien

Bent Hansens billede
0
Din bedømmelse: Ingen
55° 50' 57.6456" N, 8° 16' 39.5616" E

Er der nogen der har erfaring med vand i olien på en Bukh DV20.
Båden har været startet op med kølevand og alt virkede fint. Så kom båden i vandet og kort efter start gik motoren i stå, den blev så genstartet og det samme gentog sig efter kort tid.
Alt blev tjekket af og til sidst blev oliepinden trukket op for at kontrollere olien, den var grå til trods for at olie og oliefilter lige var skiftet, det skal siges, at mens den blev prøvekørt på land efter olie og oliefilter skift var der ingen problemer, de opstod først efter at båden kom i vandet, motoren blev varm, således at det dampede ud af påfyldnings beholderen til det ferske kølevand, herefter kom der mere og mere vand i olien. Jeg har selv en teori om, at det kan være toppakningen der er røget sig en tur. Skulle der være nogen der har erfaring med dette hører jeg meget gerne om det.
Det skal lige nævnes, at pumpen til det ferske kølevand var stået af og derfor blev motoren varm, den er nu skiftet og kører perfekt.

Kommentarer

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.
Mikkel Skovsens billede

hej jeg har værksteds håndbogen på min pc men ved ikke hvordan jeg ligger den op her inde

Allan Lavridsens billede

Vi har brug for at kunne uploade pdf filer Smile
http://ebookbrowse.com/gdoc.php?id=117622167&url=c2b142edbc1ef6f958f2a09...

Mikkel Skovsens billede

Super tak for det har den godt nok på dansk Smile

Bent Hansens billede

Hej Mikkel Skovsen. hvis du har den på dansk ville det da være noget lettere, end at skulle tygge sig gennem den engelske udgave, den kan evt. sendes på min mail som privatbesked.

Mvh.Bent.

Mikkel Skovsens billede

Ja det kan jeg godt men skal hvis bruge min gmail for den består af 20 filer men de ville ligge super godt her inde på sejlnet så alle kan gøre brug af dem Smile

maskinmesterens billede

Jeg har tilføjet muligheden for at vedhæfte pdf dokumenter til gruppe indlæg. Lad os se om det er noget der virker

http://www.sejlnet.dk/node/add/group-post/3838

Mikkel Skovsens billede

Nu har jeg lagt en op og det virker Men jeg har 19 mere som gerne skulle ligge samme sted hvordan gør jeg det ?

Allan Lavridsens billede

Manual ser kanon ud. Jeg synes hver manual burde have sit eget indlæg med en overskrift der beskriver hvad det er for en manual - så vil de være super nemme at finde igen senere med søgeboksen..

Nøjagtigt som du har gjort her http://www.sejlnet.dk/grupper/goer-det-selv-tips-tricks/post/bukh-dv10-2...

mvh Allan

HOs billede

Hej Bent
Det vigtigste nævner du til sidst, måske som en ekstra bemærkning.
Men en motor der har kørt rigtig varm på grund af manglende køling, får som regel et skævt topstykke.
Ud fra din beskrivelse siger det mig, at du skal have toppen af, og have den planslebet, og ny pakning.
Dette afføder så som regel lidt mere.
mvh
HO

Bent Hansens billede

Hej HO. tror du har ret med det skæve topstykke, men det vil vise sig når det er kommet af, også om der er mere der skal laves ved samme lejlighed, men tak for indputtet.
Mvh.Bent.

Bent Hansens billede

Foreløbig tak til alle der er kommet med indput i denne tråd, jeg vil nu gå i gang med at reparerer, og forsøge at følge op på det i denne tråd, evt. med billeder hvis ellers jeg kan huske kameraet. Smile

Mvh.Bent.

Mikkel Skovsens billede

Hehe ja det er ikke lige et kamera man tænker mest på når man går i gang med arbejde Smile

Erik Hingebjerg Hansens billede

Hvis jeg kender Bent så godt som jeg tror, så tager han INGEN steder uden sit kamera, og gerne lidt ekstra udstyr, men fint, det giver jo en god stak, gode billeder, så fortsæt bare brormand......

Mikkel Skovsens billede

Ja gerne vi kan vel alle blive lidt klogere hvis uheldet skulle være ude Smile

Bent Hansens billede

Skal nok prøve at huske kameraet, går så bare lige og spekulerer på om jeg skal miste lidt i kvaliteten på billederne, og tage det gamle kamera fremfor det nye, hmmmm hmmmm, det ender nok med det nye, gider ikke dårlige billeder hvis det kan undgås. Smile

Har i dag forgæves forsøgt at finde oliefiltre af mærket FRAM PH 2809, det lader til at disse er udgået, men ved Mekonomens hjælp fandt vi en erstatning som skal afhentes i morgen formiddag, mærke og nummer opgives senere.

Mikkel Skovsens billede

Måske denne side kunne have hjulpet kunne bare taste original no ind

http://www.inlinefilters.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=935_938_942&products_id=13728

 

  • Part Number FFR-PH46
  • FFR-PH46 FILTER-Lube(Spin On)

     
    Ready to Order

    Price: £ 2.46


    Add to Basket: 
     
       
       


       

      Price: £ 2.46


      Add to Basket: 
       
         
         


         


        PRODUCT DESCRIPTION:

        SPECIFICATIONS:
        Pack Qty x1. FILTER-Lube(Spin On). Full-Flow Lube Spin-on. Anti-Drainback Valve 30 PSID By-Pass Valve. Also G449-B I-Gasket. Short versions FBW-B7294, FBW-B7276(Lombardini).

        To show all products in the same category as this one click LISTING tab below.

        Any dimensions we have will be listed below, see INFORMATION sidebox for size charts.

        Height: 89mm
        OD/Width Max: 76mm
        OD/Width Min: 76mm
        Thread: 3/4-16 UN
        By-Pass Valve PSI: 30
        Anti-Drain Valve: Yes

        EQUIVALENTS: 
        AC Delco A3439, PF1238, PF2123, PF41, PF54, SD, ST, X15, X20, X4003E, X87, Alco SP820, SP828, SP892, SP942, AP Lockheed AP1010, LK1010, LK1018, Atlas Copco M64, BaldwinB228, BMW 11421258038, 11421267597, 11421272604, 11429061197, 1421250534, Bomag5710621, 5710631, Bosch 0451102001, 0451102056, 0451103019, 0451103021, 0451103026, 0451103043, 0451103049, 0451103050, 0451103073, 0451103075, 0451103075010, 0451103096, 0451103127, 0451103901, 0451163019, 0451203151, 451102001, 451-102-001, 451102056, 451-102-056, 451102901, 451-102-901, 451103019, 451-103-019, 451103021, 451-103-021, 451103026, 451-103-026, 451-103-043, 451103049, 451-103-049, 451-103-050, 451-103-084, 451103096, 451-103-096, 451103127, 451-103-127, 451103901, 451-103-901, 9181474031, 9450732010, 9-450-732-010, BOF1001, BOF1031, O133, O213, OF106, OF145, P2056, P3050, P3084, Bukh 610J0050, Case 6911952, 78641C1, Champion OF23, OF31, OF417, CitroenMLS000155, Claas 656834.0, 6568340, Compair Holman 982621009, 98262135, 98262136,Coopers Fiaam FT4531, FT4761, FT4837, FT4930, FT4949, LSF5132, Z173, Z782, Crosland2022, 306, 367, 576, 661, 691, Daihatsu 1560187103, 15601-87103-000, 15601-87201-000, 15601-87203-000, 15601-87702-000, 1561073000, 15610-73000, Delphi Lucas CAV F5578, F691, FX0031, G006, G020, Denso 1150103140, Deutz AG KHD 01164626, 01174416, A04H4123, AO4H4123, Donaldson P502022, P779215, P779219, Donit 431066, 431094,Dynalife CN966, Dynapac 748620, 925678, Farymann 493150, Fiat 1174416, 4434792,Fleetguard LF3310, LF3766, LF4014, Fleetrite LFR83310, LFR83338, LFR83766, LFR84014,Ford 1457512, 1462805, 1498022, 1536304, 1553370, 1555370, 1559937, 276514, 5000480, 5002530, 5003329, 5003331, 5003914, 5003929, 5003930, 5003967, 5003968, 5004926, 5005572, 5005573, 5008720, 5008721, 5008722, 5009088, 5011780, 5011782, 5012555, 5013143, 5013319, 6041176, 6066094, 6066095, 6066096, 741M6714BA, 741M-6714-BA, 741M6714CA, 741M-6714-CA, 79AX6714CA, 81SM6714A3A, 81SM-6714-A3A, 81SM6714A4A, 81SM-6714-A4A, A690X6A692RA, A690X-6A692-RA, A700X6714AA, A700X-6714-AA, A700X6714JA, A700X-6714-JA, A720x6714FA, A720X-6714-FA, A730x6714AA, A730X-6714-AA, A760X6714KA, A760X-6714-KA, A770x6714ABA, A770X-6714-ABA, A770x6714ACA, A770X-6714-ACA, A770x6714BA, A770X-6714-BA, A770x6714DA, A770X-6714-DA, A770x6714NA, A770X-6714-NA, A770x6714SA, A770X-6714-SA, A770x6714TA, A770X-6714-TA, A780x6714EA, A780X-6714-EA, A790x6714BA, A790X-6714-BA, A790x6714CA, A790X-6714-CA, A810x6714JA, A810X-6714-JA, A810x6714KA, A810X-6714-KA, A810x6714LA, A810X-6714-LA, A810x6714NA, A830x6714AAA, A830x6714TA, A840x6714DA, DOAY6731A, Fram PH2844, PH2942, PH2964, PH3816, PH46, PH4702, PH4724, PH4914, PH5550, PH966B, PH966B11, PH966B-2, General Motors 09281199, 25014818, 2866477, 6438162, 650352, 650364, 650365, 650370, 650371, 650373, 650400, 6696776, 7884256, 7965049, 7965051, 7973235, 7973429, 7984256, 90027778, 93156186, 93156299, 93156958, 9975227, VOF136, Giesse CLH4111, Greyfriars 904S, 915S, 955S, 966S, 979S, 980S, 990S, Hamm 251194, Harmo S806, Hengst H901W, H90W, H90W01, H90W04, Holden 1651082001, Ingersoll Rand 59769265, In-Line FiltersFFRPH2964, FFR-PH2964, FFRPH46, FFR-PH46, FFRPH966, FFR-PH966, JCB 02/930245, 02630935, 02930245, 2/930245, 2930245, John Deere HE1220338, HE122-0338, Kaeser 61901, 619010, 6-1901-0, Kralinator L33, L38, Kramer 003634334, 3634334, Kubota 15906-32090,Lancer Boss 7207818, Lansing Linde E725006049, Leyland Daf 12G2400, 12G400, 13H9090, 13H9104, ADU1833, ADU6978, BHA4952, BLM107020, CDU1179, RTC3799, Liebherr 7621057,Lombardini 276217536, 500217536, 904.2175.040, 9042175040, Luberfiner SD3, Mahle Knecht AW118, AW141, AW40, AW52C10, FO318, FO318C10, OC198, OC21, OC25, OC74, OC78, OC82, OC92, Manitou 105508, 136508, Mann and Hummel 6740259356, W711, W712/10, W712/2, W712/20, W712/4, W712/43, W712/6, W71210, W7124, W7126, W713, W713/4, W7134, W719/99, W71999, W8153, W914/150, W914150, W920/17, W92017, MazdaR21423802, RF1023802A, Micro T1634, Mopar L523, Motaquip VFL123, VFL190, VFL194, VFL197, VFL203, Motorcraft EFL144, EFL27, EFL283, EFL46, EFL84, EFL89, FL271, FL776,Nippon T1632, Orenstein and Koppel 1499499, Petter NE362247, Peugeot 1109C5, 1109-C5,Powerpart AM042906, Powertrain PMFL21, PMFL29, PMFL58, PMFL75, PMFL99, Purflux6121709600, 6121765170, LS155, LS205, LS515, LS711, Purolator Facet 346, 6665979, AW138, AW14, AW93, FCO258, FCO28, L10028, L10183, L17201, MF63000, PC20, PC201, PC20OF, PC32/1, PER163, PER179, PER211, PER28, Quinton Hazell QOF5338, Renault5000789225, 7700638670, Ryco Z166, Z88A, Sakura C2601, C-2601, C3803, C-3803, C6211, C-6211, C6510, C-6510, C8016, C-8016, C80161, C-8016-1, C8032, C-8032, Savara 92805917, 92812811, SO128, Scania 836564, Schaeff 5411642211, Schupp SF Filters SP4397, Seat0003936608, 3636608, Skoda LP2596, Sofima S1100R, Soparis CV314, CV335, CV436, Steyr5081070030, Sure Filter SFO0082, SFO7126, Suzuki 1651073012, 1651073013, Talbot75061410, 75221627, Tecafiltres H0605, Tecnocar R349, R458, R54, R922, Thwaites T14338,TJ Tecalemit FB2055, FB2059, FB2063, FB2064, FB2069, FB2099, FB5311, FB5321, FB5338, FB5441, Toyota 1560103010, 156017600971, UFI 23.175.00, 23.188.00, 2310300, 2313100, 2313102, 2317500, 2318800, Unipart GFE117, GFE148, GFE166, GFE173, GFE177, GFE180, GFE191, GFE21, GFE231, GFE240, GFE246, GFE299, Universal 299381, 2993-81, VME4115063, Volkswagen 035115591, Wacker 82115, Wipac CA106, CA133, CA137, CA139, Wix313P, 335P, 51317, 557085, 57085, WL7105, Woodgate WGL3335, WGL3338, WGL9101, Yale and Towne 440002266

        APPLICATIONS: 
        Arcgen 300, Atlas Copco BT3(), BT4(), BT5(), BT6(), XAHS37(Deutz F2M2011 Eng.), XAS46(Deutz F2M1011 Eng.), XAS47 Series(Deutz F2M2011 Eng.), XAS56; XAS56DA(Deutz F2M1011 Eng.), XAS57(Deutz F2M2011 Eng.), XS96Dd; XAS96Dd; XASS96DdN(Deutz F3M1011 Eng.), Audi 5000(Canada), 5000, 5000; 5000 Quattro, Quattro, Benford 2000; RS2000(Deutz F2L1011 Eng.), TV1000; TV1200(Deutz F2L1011E Eng.), Bobcat 863, 442(Deutz BF4M1012 (Oil-Cooled) Eng.), 8300, 863; 863G; 864; 864G(Deutz BF4M1011F Eng.), 873; 873G; 873H; 883; 883G(Deutz BF4M1011F Eng.), A300(Deutz BF4M1011F Eng.), A220(Deutz BF4M1011F Eng.), S250(Deutz BF4M1011F Eng.), T200(Deutz BF4M1011F Eng.), Bukh Engine(DV24ME Eng.), (DV20 Eng.), Claas 840 Jaguar, 204 Combine(Mercedes Eng.), 820 Forager, Forager SP, Jaguar 820(Mercedes-Benz OM441LA Eng.), Jaguar 840, Jaguar 860, Jaguar 880, Compair BFHM2011,Dynapac CC101; CC121(Deutz F2L511D Eng.), CC102; CC102C(Deutz F2L1011 Eng.), CC122; CC122C(Deutz F2L1011 Eng.), CF11 Roller; CK11 Roller(Deutz F2L410 Eng.), Ford Fiesta(1.1 Eng.), Gehl 3635 Series, 3635 Series(), 4635SX; 4635SXT(Deutz F3M1011, BF3M1011 Engs.), 4640E; 4640E Turbo(Deutz F3M2011, BF3M2011 Engs.), 4840E(Deutz F4M2011 Eng.), 5640E; 5640E Turbo(Deutz BF4M2011, F4M2011 Engs.), HL360(Onan B43 Eng.), SL3310(Onan B48G Eng.), SL4640; SL4640 Turbo(Deutz F3M2011 Eng.), SL4835DX; SL4835SX; SL4835SXT(Deutz BF3M1011 Eng.), SL4840(Deutz F4M2011 Eng.), SL5635DX; SL5635DXT(Deutz BF4M1011F, F4M1011F Engs.), SL5640; SL5640 Turbo(Deutz F4M2011, BF4M2011 Engs.), SL6635SX; SL6635SX(Deutz BF3M1011F Eng.), SL6640 Turbo(Deutz BF4M2011F Eng.), Hamm Roller, 3307 Series(Deutz BF4M2011 Eng.), STA Tandem Roller(Deutz Eng.), Holman 372T Compressor, JCB Robot, TLT35D Forklift(Deutz Eng.), Kassbohrer S315 HD; S315 HDH(Scania DS11.22 Eng.), Kramer Telehandler(Deutz Eng.), 750T, Lepron Generator(Deutz Eng.),Liebherr 308, A308; R308, L504, L506, L508, L509, Lombardini 9LD625.2, LDA904; LDA914,Massey Ferguson MF7500(Deutz Eng.), Mecc Alte Generator(Lister 30kVA Eng.), MillerGenerator(Kubota Eng.), Mustang ML48(Deutz F4M2011 Eng.), Pramac GL28T, Saab 93(2.0T Petrol Eng.), 9000(2.0L Eng.), 900S, Schaeff HD13(), SCL515 Wheel Loader(Deutz F4L1011F Eng.), SKL824 Loader(Deutz F4M2011 Eng.), SKL834(Deutz F4M2011F Eng.), Terex HR32, 2506 Telehandler, HR32 Crawler(Deutz BF4M1012 Eng.), SKL824, SKL834(Deutz F4M2011F Eng.), TC75(Deutz TD2011 L04W Eng. (Tier 3)), TL100(Deutz TD2011 L04 W Eng. (Interim Tier 4)), TL65(Deutz D2011 L04 Eng. (Interim Tier 4)), TL70S(Deutz D2011 L04 W Eng. (Interim Tier 4)), TL80(Deutz D2011 L04 W Eng. (Interim Tier 4)), TL80AS(Deutz D2011 L04 W Eng. (Interim Tier 4)), Toyota Hi Lux(2.7TDi Eng.), FD25 Forklift, Triumph Spitfire(Carb.), Trommel Screener,Vibromax 121; W121(Deutz F1L411 Eng.), Viper Sizer 122(Deutz Eng.), Volvo L32; L32B(Deutz BF4L1011F Eng.), L25B(D3.6D Eng.), L20B; L25B(D3D Eng.), L20F(D3.6 DCA-E3 Eng.), L35; L35B(Deutz BF4L1011F Eng.), Wacker PT6LT Generator(Lombardini Eng.), RT820 Trench Roller(Lombardini 12LD475-2 Eng.)
        Bent Hansens billede

        Hej. med den pris ser det jo ud til at være billigere end herhjemme, indtil man læser hvad fragten er, så må jeg sige at det er noget billigere i Danmark, herhjemme kan jeg næsten få 3 stk. til samme pris som for 1 i England.
        Jeg prøvede også lige at søge på det nummer der står i min instruktionsbog, det findes slet ikke i dette katalog men tak for forsøget Mikkel.

        Mikkel Skovsens billede

        ok sorry var også ved at være træt da jeg lagde den op Smile
        men tænkte også lidt den måske kunne bruges til at finde filtere som passer sammen
        men nej england er ikke kendt for en fantastisk billig fragt
        for man kan ikke sige Bukh er kendt for billige filtere Smile

        Bent Hansens billede

        Det er ikke fordi filtrene er dyre, det er fragten der koster kassen, men siden er rigtig god til at finde det rette filter, også ud fra beskrivelsen "Bukh DV 20" den fandt et filter lige med det samme, og det er jo rart at vide til en anden gang. Her ved Mekonomen koster et filter 121,00 kr, og det er jo ikke så galt endda.

        Mikkel Skovsens billede

        Nej det kan godt gå det vil nok koste næsten det dobbelte originalt Smile

        Bent Hansens billede

        File 7604

        Lige et par billeder fra demonteringen af topstykket.

        Her ses en del af motoren med varmeveksleren og varmtvandsbeholderen.

        File 7605

        Ventildækslet er fjernet og vandet kom tilsyne

        File 7607

        Inden nikketøjet fjernes

        File 7610

        Fra en lidt anden vinkel

        File 7612

        nikketøjet er fjernet. Bemærk det grå vand/olie der er på den lange bolt

        File 7613

        Toppakningen fjernes, den ser iøvrigt ikke så medtaget ud.

        File 7614

        Topstykket med ventilerne.

        File 7617

        Toppen af stemplerne.

        File 7622

        Toppakningen fra den ene side.

        File 7623

        Toppakningen fra den anden side.File 7626

        Udstødningsmanifolden set fra motorsiden.

        Topstykket skal nu til en specialist til undersøgelse for revner og skævheder, 
        mere info følger senere når jeg har fundet årsagen til olie i kølevandet.

        Bent Hansens billede

        Har lige fået at vide, at topstykket tilsyneladende ikke fejler noget, så motoren skal helt ud da det kan være tætningerne i bunde af cylinderforingerne der er gået sig en tur, hvilket efter sigende er et typisk problem når motoren har været for varm. øv øv, vil nu undersøge muligheden for en anden eller ny type motor til båden.

        Mikkel Skovsens billede

        Æv hvor træls og dyrt Sad

        Bent Hansens billede

        Jep, det er mega træls, jeg skal nok regne med en rep. pris på omkring 30.000 plus moms. hmmm hvad gør man så, isætter en ny Bladt diesel eller reparerer den gamle.

        Mikkel Skovsens billede

        ja det er vel egentligt ikke en vildt svær beslutning ny motor ville være mit valg
        Med mindre du selv har mod på at udføre reperationen måske smide en ny i og så hvis det kan betale sig så bruge vinteren på at skifte de defekte dele så kunne det jo være den gamle kunne indbringe en smule håndøre til at dække omkostningerne til en ny
        for er der en der ude i det danske land der kan skrue lidt og har en defekt bukh dv20 og kan købe en du har renoveret gennem vinteren ville det helt klart være nemmest at sætte en motor i der er magen til den gamle
        opgaven vil blive noget større med en ny af andet fabrikat måske ny gearkasse aksel ophæng og ikke mindst tilpasning
        Men har lidt på fornemmelsen du godt kan skrue lidt til husbehov Smile
        Kan jeg da se på billederne

        Bent Hansens billede

        Lidt kan man vel skrue i sådan en gammel fætter, har da rodet lidt med gamle biler i mine helt unge dage, men med gigt i hele kadaveret er det nok slut med de større ting, så er nok nød til at finde en ny maskine i stedet.
        I det lange løb tror jeg også at det er bedre med en fabriksny i stedet for de gamle renoverede Bukh, hvor de jeg har set alle kører med saltvandskøling, og jeg tror det er skidt at skifte dem til ferskvanskøling, iøvrigt er alle jeg har set af brugte Bukh til salg gennem private, og dermed ingen garanti, gider ikke bøvle med gamle motorer hvis det kan undgåes. (magelighed) Med en fabriksny motor har man dog trods alt 2 års reklamationsret, men jeg undersøger stadig muligheden for en ny. Har lidt kig på en Bladt diesel, den fåes til en overkommelig pris.

        Erik Hingebjerg Hansens billede

        Søg en i DBA, Gul og Gratis, her på siden, samt div. andre bådsider, det skulle da være mærkeligt om ikke der er en mand et eller andet sted der har noget der kan køre, og til en fornuftig pris.
        Hilsen brormand

        Bent Hansens billede

        Hej brormand, har haft kontakt til et par stykker, men er sgu ikke helt tryk ved dem da de er ligeså gamle som den der sidder i båden, og så har de altid kørt saltvandskøling, hvilket jeg ikke er vild med. Har snakket lidt med Bladt Diesel om en ny, og skal snakke videre med ham inden der er afgjort noget. Smile

        Allan Lavridsens billede

        http://www.dba.dk/bukh-dv-20-bukh-20-hk/id-83470253/

        Bent Hansens billede

        Hej Allan. har den i min samling af gamle renoverede motorer, men tak for linket alligevel, tror det ender med en ny.

        Erik Hingebjerg Hansens billede

        Jeg kan da lige prøve nogle af mine kontakter på havnen i dag, og se om der evt. skulle være en god ide.

        Bent Hansens billede

        Lige en opdatering på denne tråd.

        Motoren bliver udskiftet med en ny Bladt diesel på 21 Hk, så skulle der ikke komme mere vrøvl med den i et stykke tid fremover. Den gamle motor bliver pillet ud, og båden bliver sendt til MH Marineservice i Åbenrå og får ilagt den nye motor, Prisen.: et sted mellem 50 og 70.000 fiks og færdig klar til sejlads. Tidshorisonten kendes endnu ikke for levering af det færdige resultat.

        Mikkel Skovsens billede

        Av min arm Smile
        Det var noget af en afskrivning

        Bent Hansens billede

        ja, det er en af den slags der kan mærkes, men forhåbentligt sker det aldrig igen. Smile

        Mikkel Skovsens billede

        Nej håber jeg da ikke for dig, for så må det godt ske i garanti perioden TAK Smile

        Annonce